För att komma till ätsmart klicka på bilden nedan!

torsdag 4 juni 2009

Föreläsning

Ska ha en föreläsning om mellanmål nästa vecka. Sitter och klurar på hur jag och Lina ska lägga upp det hela. Det ska vara inspirerande och innehållsrikt. Varje gång jag har en föreläsning är det en utmaning. Jag vill komma med ett bra budskap och jag vill att lyssnarna ska lyssna. Fasan är om de somnar!!! Det är dessutom pirrigt men väldigt roligt. När jag pluggade på universitetet var redovisning en sann plåga. En klok lärare till mig sa: för att bli en bra föreläsare behöver man föreläsa 1000 gånger. Jaha, tänkte jag när jag var klar med min redovisning, då är det bara 999 gånger kvar då... Men övning ger färdighet. När man känner att något är läskigt, utmana det! Det stärker självförtroende enormt. Alla kan!
Nu måste jag fortsätta att klura på mina mellanmål...
/ Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar