För att komma till ätsmart klicka på bilden nedan!

söndag 8 februari 2009

Ett glädjande mail...=)

Hej

Vi har nu prövat på en vecka och känner att det här konceptet är bra för oss.
- Bra personligt brev med mattips och hälsotips
- Genomtänkt meny, gott
- Färskt kött och fisk
- Extra potatis levererat - det räckte och blev över till söndagslunchen
- Bra recept där man kan spara undan en sås för kommande måltider
- Blandade rätter, köttfärs och dylikt räcker till ytterligare måltider - bra

Förändringen för oss betyder:
- Barnen börjar med grönsaker, mumsar i sig vitkål och morötter innan maten.
- Dottern säger att jag lagar bra mat, för första gången...
- Sonen harklämt ur sig att jag tekniskt sett lagar god mat men att han integillar bönor, en halv sej och halv kotlett fick han i alla fall i sig. För barn är det vanligtvis bra att servera delade rätter, kött/fiskför sig, sås för sig, morötter för sig och så vidare.
- Jag slipper stressa på vardagkvällar och kan koncentrera mig på att laga mat
- Vi slipper blodpudding, falukorv, färdiga köttbullar och färdigstekt pytti panna i en ständig rundgång - annars är det gott med detta också.
Jag berättar vitt och brett på jobbet om konceptet och har till och med exemplifierat i en arbetssituation hur skönt det är att slippa tänka och få det garanterat gott. Det är vissa förändringar som att jag faktiskt måste laga mat varje dag, ca 1 timme inkl allt. Kortsagt, det hela är en mycket positiv förändring för oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar