För att komma till ätsmart klicka på bilden nedan!

söndag 31 januari 2010

Vecka 5

1. Tom Kai Gai 25 min medelsvår
2. Oxjärpar med basilika och ljummen salsa 35 min medelsvår
3. Ugnsbakad flundra med purjolök och citron 30 min lätt
4. Quorngryta med ingefära, champinjoner och spenat 25 min lätt
5. Grillade hamburgare med klyftpotatis - veckans barnrätt 40 min medelsvår

Finns i skafferiet:

Olivolja, maizena, salt och peppar – basvaror som behövs ofta eller varje dag.

Valfritt gryn, ev ris – denna vecka skickar vi inte med något gryn. Gryn behövs till oxjärpar och quorngryta. Till Tom Kai Gai (kycklingsoppa) behövs inget tillbehör men vill man ha, passar ris superbra!

Kycklingfond – går även bra med buljong

Paprikapulver, honung och tomatpuré – kryddor och smaksättare som används frekvent i våra recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar