För att komma till ätsmart klicka på bilden nedan!

torsdag 8 oktober 2009

Istället för varm choklad?

Jag dricker gärna te på kvällarna, oftast blir de grönt chai te eller lemon/ginger te. Speciellt när de börjar bli lite mörkt och kallt om kvällarna är det mysigt att krypa upp i soffan med lite värmande te. Min dotter vill gärna också ha något ”gott” och varmt att dricka när jag tar mig en kopp. Varm choklad är jätte gott, men inget bra alternativ att ta varje dag, då de innehåller en del socker . Istället komponerar vi ihop lite egna ”nyttigare” alternativ. Varm mjölk med min dotters favoritkryddor, kanel och kardemumma t.ex. varken kanel eller kardemumma löser sig så bra i mjölken men det bekommer inte min dotter och för att dölja och festa till de hela brukar hon vispa upp mjölken till skum. Ibland tar hon två, tre matskedar av mitt te (grönt eller örtte) och kryddar sin varma mjölk med istället. Inte alls tokigt.
// Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar