För att komma till ätsmart klicka på bilden nedan!

fredag 22 maj 2009

Ledighet och regn

Långledigt och regn... Idag blir det inneaktiviteter. I går drog jag upp några av mina rabarber, det är en aning tidigt, jag vet. Men vad gör man när det kliar i fingrarna att få prova göra ett nytt receptet på rabarberdryck som jag förstår är super god?? Jag kokade ihop det i går och ska sila av det idag = provsmak. Mmmm. Rabarberdricka, kan det bli mer sommrigt?
I mitt lilla trädgårdsland har det kommit upp bönor, sockerärtor, timjan, persilja, gräslök och en massa annat. Jordgubbarna och smultronen har börjat knoppa och som sagt rabarberna har tagit ordentlig fart. Bara det blir varmare ska jag köpa basilika och chili och ha där ute. Roligast är det när kryddorna och örterna har blivit stora och vi kan börja använda det i matlagning!!
//Maria =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar