För att komma till ätsmart klicka på bilden nedan!

måndag 18 maj 2009

Tapas

Som extrajobb serverar jag på restauranger - just nu på en tapasrestaurang . Jag har jobbat inom restaurang i över 15 år och kan yrket mycket väl. Perfekt att ha som extrajobb och jag behöver inte tänka speciellt mycket på vad jag ska göra utan det mesta är på rutin. På den lilla tapasrestaurangen jag jobbar på nu, ett par dagar i veckan, är helt underbar! Super mysig, endast 18 sittplaster, och väldigt gott käk. Det är en fröjd att ställa ned maten och se gästernas glada miner och sedan få höra hur otroooligt gott det varit! Jag blir själv inspirerad av tapas mat, och lagar det gärna hemma. Dels för att jag tycker det är gott men också på sättet att äta. Många små skålar med massor av olika goda maträtter som alla delar av. Oliver, hummus, surdegsbröd, kycklingvingar, tomatsallader, pintox, färsk sparris, rostade grönsaker, lammspett och massor massor av annat. Serveras med en god rosé eller en kall spansk öl. Trevlig sydeuropeisk musik, goda vänner och mycket skratt. Kan en sommarkväll bli bättre?
// Maria =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar