För att komma till ätsmart klicka på bilden nedan!

måndag 17 augusti 2009

Kantarelltider..

Ut i skogen och leta kantareller! Det sägs att det finns mycket i år..
Jag ska försöka ta mig ut till helgen och leta. Jag hoppas förstås på stora fält som lyser av guld...
Under sommaren har jag bara hunnit plocka blåbär. Och det gjorde jag med råge. I Hälsingland fanns det hur mycket som helst. Stora fina blåbär som bara dignade i stora klasar på riset. På några minuter hade jag fyllt en liter. Nu har jag hela frysen full och vet inte riktigt vad jag ska göra med alla blåbär... Jag använder det på morgonen i yoghurten och jag blandar ofta smoothis på blåbär, hallon och banan. Det bästa är att jag kommer att ha blåbär i frysen hela året =). Nästa tripp till Hälsingland blir det lingonplockning.
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar