För att komma till ätsmart klicka på bilden nedan!

fredag 28 augusti 2009

Surdegsbröd

Över allt står det att surdegsbröd är tidskrävande men mycket enkelt. Hur kommer det sig då att jag efter fjärde försöket med ett gott surdegbröd fortfarande inte lyckas? Jag har gjort helt enligt recepten (som jag efter varje misslyckat försökt bytte ut). Men nä. Hårt och platt var det ständiga resultatet...
Men så i går, äntligen på det femte försöket tog jag ut ur ugnen ett fluffigt, härligt doftande bröd! Stolt som en tupp bjöd jag familjen på brödet. Osaltat.
Puh, bara att börja om...
/Maria =)

1 kommentar:

  1. vad följer du för recept? Det é ju enkelt och baka med surdeg, man ska bara ha tid och inte glömma bort det förlänge..hehe håller själv på just i denna stund att baka ett surdegsbröd med jordärtskocka:)

    SvaraRadera