För att komma till ätsmart klicka på bilden nedan!

söndag 1 mars 2009

Meny vecka 10

Tagliatelle frutti di mare är en härlig pastarätt med tomatsås och skaldjur som kräftstjärtar och musslor. För skaldjursälskare är detta en höjdare.

Lite superlativ om rätten:
"Värsta perfekta maten just idag! Vi var i slalombacken på eftermiddagen och det passade ju utmärkt med en så snabblagad variant. Jag hade räkor i (utöver receptet) och det uppskattades till och med av min son. Han gillar ju kräftor av någon outgrundlig anledning... Jag menar han vägrar ju i princip att äta någon slags fisk och en räka har han nog aldrig ens stoppat i munnen. Knäppgök.... Min man åt som en häst. Jag längtar till i morgon."
Malin - norr som stan

Vecka 10
1. Fläskkotlettfrikassé med basilika & tomat, serveras med bulgur
2. Kyckling med curry, cocos, cashewnötter och ris
3. Tagliatelle frutti di mare
4. Kryddiga färsbiffar med linser serveras med pot- & jordärtskocksgratäng
5. Pasta pytt med kyckling, stekt ägg och en rödbetsråkostsallad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar