För att komma till ätsmart klicka på bilden nedan!

fredag 25 september 2009

Cykla till jobbet!

Min bil blev stulen för en månad sedan. Inge kul såklart… MEN nu har jag äntligen fått ändan ur och börja cykla till jobbet! Jag har 6km till jobbet, 12 km tor. En alldeles lagom, daglig cykeltur…..inte så lång så att man känner att man kör ett långpass och blir genomsvett varje dag…men inte heller så kort att man inte hinner känna av att man har cyklat. Jag har länge tänkt att jag ska börja cykla. För tänk vad härligt att vakna upp med lite friskluft på morgonen och att sen på eftermiddagen cykla bort ev. jobbstress på vägen från arbetet
Nu för tiden finns det så bra utrustade cyklar och kläder så man så gott som kan cykla året om. Jag rekommenderar alla, som har ”cykelavstånd” att cykla till jobbet, om inte varje dag så några dagar i veckan. Det tar faktiskt inte så mycket längre tid än om man tar bilen.
// Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar